Blog spółkowy: gotowe spółki zoo - Warszawa: na sprzedaż, do rejestracji lub do założenia spółek!

Analiza problemów i możliwości firmy

Analiza problemów i możliwości – analiza SWOT – określa najważniejsze silne strony produktu, jego słabości oraz możliwości i zagrożenia wynikające ze środowiska, w jakim działa firma.

– Możliwości szamponu ekologicznego:

– konsumenci, szczególnie młodsi (20-30 lat), są coraz bardziej zainteresowani produktami ekologicznymi opartymi na naturalnych składnikach,

– na rynku istnieje tylko jedna konkurencyjna marka szamponu ekologicznego,

– ogólnokrajowa sieć sklepów ze zdrową żywnością deklaruje chęć sprzedaży szamponu w ilości minimum 50 tys. opakowań miesięcznie.

– Zagrożenia szamponu ekologicznego:

– w powszechnym przekonaniu szampony ekologiczne, pomimo wysokiej jakości składników, z jakich są produkowane, postrzegane są jako mało skuteczne, o niezbyt przyjemnym zapachu i słabo pieniące się:

– zbyt długi okres wprowadzania szamponu na rynek – ponad 6 miesięcy – może spowodować spadek obrotów i zysków firmy,

– konkurenci już prowadzą prace nad nowymi markami szamponów ekologicznych, których moment wprowadzenia na rynek może być wcześniejszy aniżeli wybrany przez naszą firmę.

– Silne strony produktu:

– produkty naszej firmy sprzedawane pod wspólną marką, w ramach poszerzania linii produktu, cieszą się dobrą opinią i renomą,

– szampon ekologiczny przewyższa inne szampony pod względem własności kosmetycznych i leczniczych,

– komponenty podlegają biodegradacji.

– Słabe strony produktu:

– niewielkie możliwości zakupu komponentów do produkcji szamponu w kraju,

– wysokie cła na naturalne komponenty zagraniczne,

– stary park maszynowy i nie do końca dopracowana technologia jego wytwarzania.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.