Blog spółkowy: gotowe spółki zoo - Warszawa: na sprzedaż, do rejestracji lub do założenia spółek!

Architektura SIM

Skuteczne zarządzanie informacją wymaga jej klasyfikowania i podziału w zależności od potrzeb informacyjnych menedżerów. Temu właśnie celowi służy SIM (System Informacji Marketingowej), który jest specjalnie stworzonym narzędziem służącym generowaniu, przetwarzaniu, zapisywaniu i późniejszemu wykorzystywaniu informacji, służących do podejmowania decyzji marketingowych.

Architektura SIM oparta jest na komputerowych bazach danych, bez których wszystkie czynności związane z ich wykorzystaniem byłyby po prostu niemożliwe albo zabierałyby ogromnie dużo czasu. Przyczyny, jakie zadecydowały o powstaniu SIM, były wielorakie, a do najważniejszych należały niewątpliwie:

– ograniczona ilość czasu na podejmowanie decyzji,

– zwiększająca się kompleksowość i zakres działań marketingowych,

– konieczność optymalizacji zasobów materiałowych i ludzkich,

– ciągła fluktuacja liczby klientów

– stały wzrost liczby informacji, pochodzących ze źródeł zewnętrznych i wewnętrznych zapisywanych w bazach danych oraz możliwość szybkiego do nich dostępu.

Dobrze zaprojektowany SIM oferuje menedżerom informacje w bardzo krótkim czasie, o niskim koszcie pozyskania i mające kompleksowy charakter (różne źródła pochodzenia danych). Pozwala to decydentom nie tylko na ciągłą kontrolę wielkości i struktury sprzedaży produktów, ale również na kontrolę rynku i zachowań konkurencji, zachowań klientów oraz na kontrolę realizacji zadań marketingowych w odniesieniu do celów ustalonych w ramach strategii marketingowej firmy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.