Blog spółkowy: gotowe spółki zoo - Warszawa: na sprzedaż, do rejestracji lub do założenia spółek!

Badania monitorowo-kontrolne

Niektóre agencje badawcze przeprowadzają również tzw. badania śledzące reklamy, polegające na monitorowaniu użytkowania przez konsumentów produktów oraz określaniu stopnia oglądalności różnych nośników reklamy. Należy pamiętać, że badanie planowanej skuteczności kampanii powinno być wykonane przed jej przeprowadzeniem, w trakcie prowadzenia oraz po jej zakończeniu.

Badania monitorowo-kontrolne dotyczące rezultatów działania przedsiębiorstwa obejmują trzy grupy badań. Badania wyników sprzedaży i prognoz sprzedaży: prognozy sprzedaży sporządza się zwykle w różnych przekrojach czasowych, terytorialnych, produktowych, segmentacji itp. Prognozy sprzedaży opierają się głównie na:

– opiniach ekspertów, przedstawicieli handlowych, sprzedawców itp.,

– analizach i projekcji trendów czasowych,

– modelach statystyczno-ekonometrycznych.

Badania wizerunku przedsiębiorstwa oraz marki produktów koncentrują się na ocenie postrzegania działalności przedsiębiorstwa przez klientów, dystrybutorów czy wreszcie własnych pracowników.

Pragnąc uporządkować dużą liczbę przedstawionych testów i rodzajów badań przedstawiamy ogólną procedurę stosowania testów w procesie wprowadzania produktu na rynek (rys. 23).

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.