Blog spółkowy: gotowe spółki zoo - Warszawa: na sprzedaż, do rejestracji lub do założenia spółek!

Rozwarstwienie majątkowe naszego społeczeństwa

Zilustrowany proces (rys. 28) jest typowy dla rozwiniętych krajów zachodnich. W Polsce ta tendencja znajduje także swe odbicie w nowo tworzonej sieci dystrybucji. Nowo otwierane sklepy uwzględniają głównie oczekiwania klientów zainteresowanych górą lub dołem gamy produktów. Nie ma w tych sklepach rozbudowanej oferty obejmującej środek gamy produktów. Wydaje się, iż w strategii polskich producentów, jak i firm handlowych, większą uwagę należy zwrócić również na problemy związane ze środkiem gamy (zarówno w sferze produkcji jak i dystrybucji). Odnosi się bowiem wrażenie, że oferta środka jest bardzo ograniczona. Dotyczy to zarówno sektora artykułów konsumpcyjnych, jak i usług (np. gastronomia, hotelarstwo, usługi rekreacyjne i edukacyjne).

Zaprezentowany rys. 28 świadczy jednak o tym, że zainteresowanie klientów określoną grupą cenową produktów może podlegać w czasie bardzo istotnym zmianom. Wystąpią one z bardzo różnym nasileniem na poszczególnych rynkach produktowych. Przykładowo opisana polaryzacja: drogie – tanie na pewno ujawni się z dużą siłą na rynku artykułów żywnościowych i doprowadzi do powstania zorganizowanych sieci z tanią żywnością, sprzedawaną pod marką dystrybutora (sieci typu hard discount oferujące żywność po najniższych na rynku cenach).

Z uwagi na postępujące rozwarstwienie majątkowe naszego społeczeństwa, strategia dołu gamy może nabrać dużego znaczenia. Dostrzegło to także wielu producentów i dystrybutorów zachodnich w swoich krajach, gdzie wiele produktów jest kupowanych głównie ze względu na niską cenę. Strategia ta szczególnie odpowiada ludziom młodym, dokonującym pierwszego zakupu danej kategorii produktu. Jest ona „magnesem” dla zainteresowania klienta całą gamą.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.