Blog spółkowy: gotowe spółki zoo - Warszawa: na sprzedaż, do rejestracji lub do założenia spółek!

Strategia francuskiej firmy BiC

Firma BiC została założona w 1953 r. przez Marcela Bicha. Razem ze swym wspólnikiem Eclourdem Buffarcłem zakupili licencję angielskiej firmy Biro na produkcję długopisów. W tamtych czasach długopis firmy Biro byl całkowicie nowym produktem rynkowym. Po zakupie licencji produkt został udoskonalony przez Marcela Bicha i przystosowany do rentownej produkcji masowej. Nowy produkt nazwano Bic Cristal. W ciągu pierwszego roku sprzedano 50 tys. długopisów w cenie 50 starych franków za sztukę. Bardzo szybko zauważono, iż nowy długopis będzie doskonałym substytutem piór. Dotyczyło to zwłaszcza zastosowań w pracy biurowej i w administracji. Wzrost zatrudnienia w usługach i w administracji umożliwił już w 1957 r. sprzedaż blisko 100 min długopisów. Kolejnym wyzwaniem rynkowym było zdobycie rynku szkolnego i wyparcie piór z użycia w szkołach. Francuskie szkolnictwo długo i zaciekle opierało się inwazji długopisów BiC. Skapitulowało dopiero w 1965 r., dopuszczając długopisy do regularnego używania przez uczniów. Strategia rozwoju firmy BiC opierała się następnie na wykupywaniu szeregu firm zagranicznych i rozwijaniu produkcji w wykupionych przedsiębiorstwach za granicą.

W 1954 r. BiC stworzył filię we Włoszech, a następnie w Brazylii. W 1957 r. BiC wykupił angielską firmę Biro Swan oraz Waterman Pen Corp w USA (1958). Nazwa tej ostatniej po wykupie została przemianowana na BiC Pen Coip.

W1993 r. firma BiC posiadała 25 przedsiębiorstw produkcyjnych w różnych częściach świata: w Europie, USA, Australii i w Japonii. Szczególną cechą tego imperium jest prowadzenie strategii międzynarodowego rozwoju firmy drogą samofinansowania i unikania kredytów oraz zadłużenia.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.