Blog spółkowy: gotowe spółki zoo - Warszawa: na sprzedaż, do rejestracji lub do założenia spółek!

Źródło przekazu informacji – kontynuacja

Wszystkie te działania są z reguły ściśle zaplanowane i mają swoje własne budżety przewidziane w planie komunikacyjnym przedsiębiorstwa. Ich realizacja wymaga jednak skorzystania z usług zewnętrznych firm usługowych i doradczych, które mogą w pełni przejąć obsługę przedsiębiorstw w zakresie ich planowania i koordynacji (mówimy wówczas o tzw. obsłudze typu fuli-service).

Kolejnym źródłem kontrolowanym przez firmę jest produkt, a ściślej mówiąc jego wzornictwo, którego znaczenie staje się coraz istotniejsze w różnych sektorach.

Oprócz produktu również cena wywiera istotny wpływ na postawy konsumentów, tak samo zresztą jak i sposób dystrybucji. Dystrybucja stała się w ostatniej dekadzie narzędziem, które w związku z rozwojem technik merchandisingowych, promocji sprzedaży i tzw. reklamie w punkcie sprzedaży, pozwala na zarządzanie sprzedażą produktów w sposób bardzo skuteczny i w dużym stopniu dostosowany do lokalnych rynków.

Trzecim, ostatnim źródłem komunikowania jest cale przedsiębiorstwo, które kontaktuje się ze swoim otoczeniem wszystkimi swoimi elementami materialnymi, począwszy od architektury i wystroju wnętrz swojej siedziby, poprzez stroje swoich pracowników i menedżerów, papier firmowy, sposób nawiązywania kontaktu przez telefon, a skończywszy na swoim adresie.

Wszystkie te elementy są integrowane w spójny System Identyfikacji Wizualnej i Dźwiękowej (SIWD), w skład którego wchodzą działania związane np. z wyborem nazw (przedsiębiorstwa, produktów), polityką marek, tworzeniem tożsamości graficznej: logo, tzw. kolorów firmowych, dominującej formy graficznej, zestawu norm estetycznych, do których muszą dostosować się wszyscy pracownicy (np. długość włosów, kolorystyka ubrań itd.).

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.